keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Monta asiaa yhdessä blogissa

Tämän päivän blogi onkin äitini innoittama. Äiti keksi nämä väliotsikot. Ja pidin pienen gallupin Facebookissa ja suurin osa kannatti yhden blogin pitämistä.

Viikko 5+2: Kauan odotettu plussa

Nyt se siis vihdoin tapahtui. Olen todella onnellinen ja sydämeni on onnesta haljeta. Olen täydessä vauhdissa tässä raskaudessa. Olen ollut kotopuolessa vauva-lastenvaatteita läpi käymässä. Vielä on todella paljon läpi käytävää. Samalla nauran, että mihin nämä kaikki tavarat saan laitettua. Äitylillä on kumminkin tavaraa 7 lapsen ja 1 pojan pojan edestä.

Tähän astisia raskausoireita, mihin olen huomion kiinnittänyt on lisääntynyt unen tarve, vessassa ramppaaminen, erittäin herkkä nenä, tarve saada ruokaa useammin tai päätä alkaa särkemään ja kaikista näistä ehkä ihmettelen eniten miten nopeasti rinnat alkoivat turvota. Nämä ovat niin herkät ja muutenkin ennen raskautta kokoa E, niin sitä nyt jännätään millaset pallurat näistä tullee. :D

Mieheni sanoi, ennen työviikkonsa alkua, etten saa liikaa rehkiä. Mutta en tälle innolle voi mitään! Hirveä pesän rakennus vietti päällä. Toisaalta on mukavaa, että pitkästä aikaa on hirveä into laittaa kotia kuntoon ja nähdä asiat uudessa valossa.

Nukkeilua: Vatsapalan kohtalo

Niin tosiaan, kävi hieman surullisesti, kun huomasimme kuumaliimatessamme ystäväni kanssa nukkeani, että siinä oli palanen lohjennut. Aluksi olin hieman kahden vaiheilla lähettäisinkö vatsapalan, jotta firman päässä saisi uusi tehtyä, mutta nyt olen sitä mieltä, että sen voisi lähettää kun kumminkin nyt voin intoilla raskaudesta ja eiköhän se palanen nopeasti sieltä tulisi. Se vaan, että joudun purkaa nukkeni paloiksi ja sitten kasaamaan uudestaan. Se hieman jännittää, mutta toisaalta sekin olisi ihan hyvä tehdä. Ystäväni pitäisi sama projekti tehdä niin tehdään sitten yhdessä. Siitäkin purkaamisesta ja kokoamisesta oma kuvaus sessio.

Kuvassa näkyy: vasen lohjennut kappale, oikea millainen siinä pitäisi olla

Ompelua: Pikkusiskoni odottama prinsessamekko ja serkun pojan totoro unipussi

Nuorin pikkusiskoni on odottanut vanhimman pikkusiskon vanhojen mekon teon jälkeen itselleen prinsessamekkoa. Minulla on mielessäni oma kuva prinsessamekosta ja pikkusiskolla varmasti oma ja äitylillä on varmasti myös yksi kuva. Pitäisi joku päivä istua alas ja kerätä hieman ideoita. Mutta minulla on tosiaan tarkoitus mekko ommella ja nyt kun olen kotonani siivoillut niin työ tilaakin nyt on. Voisin käydä omia kankaita läpi ja sen perusteella ehdotella mekko ideoita.

Serkun avovaimo oli siskoni vanhojen mekon teko aikaan tehnyt myös alustavan tilauksen, että tekisin Totoro unipussin. En ole sitä unohtanut ja ehkä asiaa pitää palautella molempien mieleen. Olisi tosi kiva taas ommella "pitkästä" aikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti