perjantai 7. kesäkuuta 2013

Nukkeilu vei ropehahmon uudelle tasolle

Moikka! Vaiheeksi voisi turista nukeista ja ropehahmoista. Kuten olen aikaisemmissa kirjoituksissa kirjoittanut, että nukkeni tuli ostettua, koska se oli täydellinen kuva minun mielessä kehittyneestä kuvasta, miten olin ropehahmoni aina kuvitellut. Olen eräälle nukkefoorumille laittanut nukestani kuvatarinoita, joten ehkä olen enempi nyt leikkinyt nukkeni, Enwyn tarinalla, kuin ropettamalla. Eipä tuo mitään. Se vaan että olen onnistunut nämä kaksi asiaa lahjakkaasti sekoittamaan, niin saa nähdä milloin oma pää menee sekaisin.

Olen Enwy hahmolle kuitenkin pari merkityksellistä tavoitetta kehitellyt ja ehkä juuri sen takia myös samalla miettinyt nukke määrän lisääntymistä. Ihan ensimmäinen tavoite oli pelastaa Enwyn kaksois lapsensa sielu ja istuttaa se ruumiiseen. Enwyn historiassa siis kävi niin, että hän odotti kaksosia, joista toinen oli perinyt isältään demoni geenejä. Demoni kaksonen tappoi kaksois sisarensa kohdussa (se rope oli kyllä välillä aikamoista autohittaamista, mutta noh. Ei sitä penskana ihan täydellisiä olla). Enwy siis yrittää löytää ratkaisun kuinka tuo sielu voidaan tuoda takaisin. Enwy itse oli myös syntymätön lapsi, mutta hänen Luojansa rakasti luomustaan ja siirsi Enwyn ihmiskroppaan ihmissielun seuraksi. On mun hahmo mielenkiintoinen ja silleen.

Toinen tavoite, mikä kulkee käsi kädessä ensimmäisen kanssa, on ottaa jälleen yhteys ihmissieluun. Enwyn historia kertoo, että ihmissielu ei ilahtunut toisesta sielusta ja alkoi etsimään keinoja erottaa sielut. Keino löytyi, mutta siinä oli pienoinen ongelma. Diiliin sisältyi jippo, että toisen sieluista oli kadottava elämästä ja toisen oli elää iankaikkisuus. Ihmissielu, Geniva valitsi kadota ja Enwylle jäi elää. Kuinka Enwy siis voi ottaa jälleen yhteyden Genivaan? Sitä minun on hauska sitten kehitellä.

Olen kauhean innoissani, kun Enwy vihdoin on saatu aktivoitu ropettamiseen. Se, että nyt minun on oikeasti paneuduttava Genivan ja Enwyn lapsen hahmoihin, tuottaa pienoista päänvaivaa. Olen ollut huono hahmojen kehittelijä aina. Hahmoon kiintyminen vie aikaa ja haluan aina luoda hyvän hahmon jolla on hieno historia jne. Enwyn historia syntyi kunnolliseksi tyyliin vasta nyt ja Enwyn hahmo on kuiten ollut olemassa 10 vuotta. Mutta luulen, että näiden kahden hahmojen luominen ei ole niin vaikeaa, koska ne liittyvät kuiten Enwyyn merkittävällä tavalla. Se että ulkonäölliset seikat täytyy pohtia ja sitten tulee hauskaa, kun nukkeja alan metsästämään.

Enwyn tytär nyt on aika selvä, siitä tulee enemmän kissan näköinen. Geniva on varmastikkin ihminen, ellei häntä olla istutettu johonkin kroppaan (ideat myllää päässä).

Tämmöstä tänään. Ens viikolla taas tulee varmaankin tilapäivitys siitä, mitä raskaustesti antoi vastaukseksi. Menen tänään ja mahdollisesti sunnuntaina ruotsinpyhtäälle inkkari/länkkäri leirille. Woohoo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti